مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 مرداد 1402 ساعت 11:002023-07-24پزشكي

شناسایی 57 هزار بیمار دیابتی و پرفشاری خون در خراسان شمالی


معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از شناسایی و ثبت 57 هزار و 503 بیمار مبتلا به دیابت و فشار خون و ثبت در سامانه سیب با اجرای خطرسنجی 10 سال جمعیت بالای سی سال در 3 ماه نخست امسال خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بجنورد، صبح امروز محمدرضا اکبری، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در گفت وگو با رسانه ها از شناسایی و ثبت 57 هزار و 503 بیمار مبتلا به دیابت و فشار خون و ثبت در سامانه سیب با اجرای خطرسنجی 10 سال جمعیت بالای سی سال در 3 ماه نخست امسال خبر داد و اظهار کرد: 16 هزار و 311 نفر از این تعداد مبتلا به دیابت و 41 هزار و 192 نفر مبتلا به پرفشاری خون بوده اند.

وی با بیان اینکه شناسایی و کنترل این بیماری ها نقش موثری در بروز بیماری های قلبی و عروقی، سکته های مغزی و سایر بیماری ها دارد، گفت: طرح خطرسنجی افراد بالای 30 سال به صورت رایگان در تمام مراکز خدمات جامع سلامت و خانه های بهداشت انجام و افراد مستعد به ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی شناسایی می شوند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اشاره به اینکه شناسایی و کنترل این بیماری ها موجب کاهش هزینه های درمان و عوارض ناشی از آن می شود، افزود: بر اساس ارزیابی میزان خطر ده ساله سکته های قلبی و مغزی کشنده و غیر کشنده، احتمال آن به صورت درصد مشخص می شود، پس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شناسایی 57 هزار بیمار دیابتی و پرفشاری خون در خراسان شمالی

شناسایی 57 هزار بیمار دیابتی و پرفشاری خون در خراسان شمالی