مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 مرداد 1402 ساعت 04:352023-07-26بين الملل

ناتو به آسیا چشم دوخته است


«در بین کشورهایی که اواسط ژوییه برای اجلاس سران ناتو در پایتخت لیتوانی گردهم آمدند، کشورهایی از جمله ژاپن، کره جنوبی، استرالیا و نیوزیلند هم بودند که عضو این ائتلاف نیستند.

- ینس استولتنبرگ (سمت راست) و فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن (سمت چپ) در بین کشورهایی که اواسط ژوییه برای اجلاس سران ناتو در پایتخت لیتوانی گردهم آمدند، کشورهایی از جمله ژاپن، کره جنوبی، استرالیا و نیوزیلند هم بودند که عضو این ائتلاف نیستند.

حضور آن ها در این اجلاس سالانه نشان داد که ناتو چگونه به طور فزاینده ای امنیت فرا آتلانتیک را به رویدادهای منطقه ایندوپاسیفیک (هند و اقیانوس آرام) مرتبط می داند و این ائتلاف نظامی دائما ادعا می کند که آماده مقابله با تهدیدات ناشی از ارتش چین و اقتصاد این کشور است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، آنچال ووهرا، ستون نویس نشریه فارن پالسی در تحلیلی نوشت: اروپایی ها به ندرت درباره بهترین روش رو به جلو جهت مقابله با چین به اجماع رسیده اند و کشورها سیاست خود را براساس منافع ملی شان تنظیم می کنند.

برای مثال، فرانسه نسبت به افتتاح دفتر ناتو در توکیو مخالفت کرد تا در کنار چین بماند اما آلمان اخیرا برای اولین بار یک سند استراتژی امنیتی را درباره چین منتشر کرد و این کشور را رقیبی خواند که باید وابستگی به آن را کاهش دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ناتو به آسیا چشم دوخته است

ناتو به آسیا چشم دوخته است