مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 مرداد 1402 ساعت 15:402023-08-12اجتماعي

یک قلاده توله پلنگ در کلات به صورت غیرمجاز زنده گیری شد


مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: یک قلاده توله پلنگ در منطقه حفاظت شده ارس سیستان شهرستان کلات توسط فردی بومی به صورت غیر قانونی زنده گیری شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، مهدی اله پور اظهار کرد: یک قلاده توله پلنگ در منطقه حفاظت شده ارس سیستان شهرستان کلات توسط فردی بومی به صورت غیر قانونی زنده گیری و از طبیعت جدا می شود و متأسفانه با تأخیر و پس از گذشت چند روز به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اطلاع می دهد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی بیان کرد: متأسفانه با وجود تمام آموزش هایی که توسط محیط بانان و کارشناسان در روستاهای حاشیه مناطق حفاظت شده به بومیان مناطق داده شد، این توله پلنگ از مادر خود جدا شده و با توجه به دیر اطلاع دادن به حفاظت محیط زیست، این گونه از نظر جسمی ضعیف و آسیب پذیر شده بود.

وی افزود: با عنایت به وضعیت توله پلنگ، سریعاً مأموران یگان حفاظت محیط زیست و کارشناسان تخصصی حوزه حیات وحش استان و شهرستان، پس از تحویل گرفتن توله پلنگ، آن را به مشهد منتقل می کنند تا مورد معاینه دامپزشک و کارشناسان و متخصصین قرار گیرد.

اله پور افزود: پس از انجام اقدامات اولیه کارشناسی توسط دامپزشک و متخصصین، و رسیدگی به این گونه، حال توله پلنگ مساعد گزارش شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یک قلاده توله پلنگ در کلات به صورت غیرمجاز زنده گیری شد

یک قلاده توله پلنگ در کلات به صورت غیرمجاز زنده گیری شد