مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 مرداد 1402 ساعت 18:452023-08-12بين الملل

نقشه جدید آمریکا برای سوریه


بررسی نقشه های آمریکا برای ایجاد تشکیلات شبه نظامی جدید در سوریه و وعده مقاومت لبنان برای نابودی رژیم صهیونیستی از محورهای مورد توجه روزنامه های مطرح جهان عرب است.

- خبرگزاری مهر ، گروه بین الملل: حمله اخیر عناصر داعش به اتوبوس حامل نظامیان سوری بار دیگر توجه تحلیلگران را به نقشه های آمریکا برای به دست گرفتن کنترل مناطق شرقی به ویژه منابع غذایی و نفتی جلب کرده است.

عبدالباری عطوان تحلیلگر مطرح جهان عرب در سرمقاله خود در روزنامه رأی الیوم نوشت: عملیات تروریستی علیه اتوبوس حامل نظامیان ارتش سوریه در نزدیکی شرق فرات که 26 قربانی برجای گذاشت نمی تواند بدون هماهنگی با نظامیان آمریکایی و همپیمانان آنها در این منطقه صورت گرفته باشد.

داعش که این عملیات را انجام داده، چرا علیه نظامیان آمریکایی و پایگاه های آنها وارد عمل نمی شود؟ آمریکا سیاست تحریم را در قبال سوریه و ملت این کشور و بر اساس الگوی صورت گرفته طی 13 سال علیه عراق درپیش گرفته است تا بدین وسیله نظام حاکم این کشور را از درون متلاشی کرده و ملت سوریه به دنبال جایگزینی برای آن بگردند.

از همین جا زمینه سازی برای لشکرکشی آمریکایی ها به سوریه آغاز می شود.

به همین دلیل عناصر قسد وابسته به آمریکا کنترل مهم ترین منابع سوریه یعنی منابع کشاورزی و نفت و گاز را در شرق فرات به دست گر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقشه جدید آمریکا برای سوریه

نقشه جدید آمریکا برای سوریه