مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 مرداد 1402 ساعت 08:102023-07-25سياسي

نبرد نفر با تانک


در طول دوران دفاع مقدس 207 نفر از رزمندگان اراکی در روز پنج مرداد به شهادت رسیدند، در واقع اراک حدود 2800 شهید تقدیم انقلاب کرده است که حدود 10 درصد از آنها در پنج مرداد به شهادت رسیدند.

- خبرگزاری فارس ـ اراک؛ برگی از پنجم مردادماه سال 61 به یادگار مانده است، روزی که در آن عملیات رمضان، بزرگترین نبرد زمینی دفاع مقدس، اتفاق افتاد.

همه از حضور 600 رزمنده استان مرکزی می گویند؛ از 187 نفر از فرزندان دیار آفتاب که با لب های تشنه به شهادت رسیدند و از میان آنها 72 نفر در روز 5 مرداد مفقودالاثر شدند، تاریخ فراموش نخواهد کرد روزی را که 72 تن از شهدای مفقود الاثر، از مسجد آقا ضیاءالدین اراک تا گلزار شهدا تشییع شدند.

عجز دشمن   اراک در طول دفاع مقدس، 27 بار بمباران شد که به شهادت 900 شهید و جانباز انجامید و مهم ترین این بمباران ها در 1365/5/5 رخ داد؛ روزی که هواپیماهای بعثی، بمب هایشان را بر سر پنج کارخانه بزرگ شهر اراک ریختند و 87 کارگر بی گناه کارخانه ها، شهید و  290 نفر نیز جانباز شدند.

صبح روز بعد، همه کارگران در صبحگاه حاضر شدند و زنگ همه کارخانه ها به صدا درآمد و کارگران ثابت کردند که ترس برایشان معنا ندارد    اما صبح روز بعد، همه کارگران در صبحگاه حاضر شدند و زنگ همه کارخانه ها به صدا درآمد و کارگران ثابت کردند که ترس برایشان معنا ندارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نبرد نفر با تانک

نبرد نفر با تانک