مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 31 مرداد 1402 ساعت 10:452023-08-22سياسي

مدل هیئت امنایی در مساجد جوابگو نیست


مدل هیئت امنایی در مسجد جوابگو نیست و مدیریت مسجد باید در دست امام آن باشد.

- حجت الاسلام روح الله محمدی در گفت وگو با خبرنگار مهر با اشاره به نقش مسجد در جامعه اسلامی اظهار کرد: قبل از بررسی نقش مسجد ابتدا باید به نقش نماز و ماهیت آن توجه کنیم.

وی افزود: زمانی که حضرت ابراهیم نبی (ع) مبعوث شد خداوند ساخت مسجد را بر عهده او گذاشت و مسجدالحرام را تأسیس کرد تا نماز حکومت خدا در آن بنا نهاده شود.

این کارشناس مذهبی ادامه داد: پس از آن مسجدالنبی برای اقامه نماز حکومت پیامبر (ص) و مسجد کوفه برای اقامه نماز حکومت امیرالمومنین ساخته شد و امروز نیز مساجد برای اقامه حکومت الله و خداوند در جامعه ساخته شده است.

وی تاکید کرد: این رده بندی نشان می دهد که نماز صرفاً یک عمل عبادی ساده نیست و علاوه بر اینکه نماز دارای جنبه سیاسی و حکومتی است، اقامه آن به معنای زیستن در زیر پرچم و حکومت الله است.

حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه مسجد محل اقامه نماز حکومت خداوند در زمین است، ادامه داد: امام مسجد نیز باید در مسجد امامت کرده و مشکلات محله را با محوریت مسجد حل کند.

وی بیان کرد: اگر امام مسجد کار امامت خود را به درستی انجام ندهد تنها یک پیش نماز است و نمازگزاران نیز مسجد را به عنوان یک نمازخانه می بینند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مدل هیئت امنایی در مساجد جوابگو نیست

مدل هیئت امنایی در مساجد جوابگو نیست