مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 مرداد 1402 ساعت 09:102023-08-06پزشكي

اهمیت کنترل ترشح و عفونت های بانوان/ توصیه قبل از بارداری


یک متخصص زنان و زایمان، در خصوص ترشحات و عفونت های بانوان، توضیحاتی داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، راضیه اکبری، در برنامه مادر کودک شبکه سلامت سیما، گفت: در ساختمان واژن تعدادی غدد ترشحی وجود دارد که با ترشح موادی خاص باعث عدم خشکی و لغزندگی در این ناحیه می شود.

مقدار این ترشحات در طول سیکل قاعدگی (که با آغاز یک پریود شروع و با آغاز یک پریود دیگر تمام می شود) متفاوت است و همراه با بالا رفتن مقدار استروژن در بدن، مقدار این ترشحات نیز افزایش می یابد در هنگام بارداری، در مرحله تخمک گذاری (میانه سیکل) و همچنین با مصرف قرص های ضد بارداری، مقدار این ترشحات افزایش می یابد.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: این ترشحات جهت حفظ لغزندگی و جلوگیری از خشکی واژن ضروری و نشانه ای از سلامتی فرد است، بطوری که یکی از مشکلات بانوان یائسه، خشکی واژن است که به دلیل افت هورمون های دوران باروری اتفاق می افتد.

وی ادامه داد: بافت و رنگ این ترشحات در حالت طبیعی، سفید رنگ و کشسان است، اگر این ترشحات تغیر رنگ دهند و بوی بدی از آن متصاعد شود و یا فرد دچار خارش و سوزش در آن ناحیه شود، مراجعه به پزشک زنان الزامی است.

اکبری یادآور شد: شوینده های واژینال با از بین بردن باکتری های مفید واژن، خود باعث ایجاد زمینه ای مناسب برای بروز عفونت های ناحیه و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اهمیت کنترل ترشح و عفونت های بانوان/ توصیه قبل از بارداری

اهمیت کنترل ترشح و عفونت های بانوان/ توصیه قبل از بارداری