مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 مرداد 1402 ساعت 20:052023-07-26سياسي

فرهنگ امام حسین(ع) هیچگاه متوقف نمی شود


در تمام تاریخ بشریت یک فرهنگ متوقف نمی شود و آن فرهنگ امامت است و در این فرهنگ امامت و ولایت روبنای جریان، کربلای امام حسین علیه السلام است.

- این فرهنگ نه تنها متوقف نمی شود بلکه شتاب آن بیشتر هم می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی منصوریان دامغانی -استاد حوزه علمیه- در سلسله جلسات عوامل مانایی قیام حسینی با بیان اینکه نهضت امام حسین علیه السلام فرهنگ است، اظهار کرد: این فرهنگ یک جریان زلال و جاری است که هرکسی را در هر دین، مذهب و مکتبی را به قدر وسعشان سیراب می کند.

به گفته وی، برای مانا شدن یک فرهنگ (ماندگار شدن) نیازمند عواملی هستیم که تا با کنار هم قرار گرفتن آن عوامل، مانایی تضمین شود.

این استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: فرض کنید ما الان می خواهیم یک کار ماندگار انجام دهیم؛ مگر در ایام محرم مجالس عزاداری برپا نمی شود؟ کمترین کاری که باید بکنیم این است که فردی که وارد هیات می شود پس از پایان مراسم چیزی به دین او اضافه شده باشد یا به عبارتی دیگر مانا شود.

این امر به عواملی نیاز دارد؛ ابتدا کسانی که در هیات هستند باید با روی خوش میزبانی کنند؛ محتوای مطرح شده در منبر باید چیزی باشد که فکر را درگیر کند و در پایان هم توسل و سینه زنی باید خوش رنگ و خوش فرم باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرهنگ امام حسین(ع) هیچگاه متوقف نمی شود

فرهنگ امام حسین(ع) هیچگاه متوقف نمی شود