مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 10 مرداد 1402 ساعت 16:002023-08-01پزشكي

این بیماری در کمین افرادی است که ناخن می کارند


دکترای تخصصی قارچ شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با اشاره به اینکه بخش عمده ای از عفونت های ناخن مربوط به عفونت های قارچی است،گفت: این عفونت ها توسط هر دو گروه قارچ های مخمری و کپکی ایجاد می شوند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سلامت خبرگزاری فارس، انصاری،دکترای تخصصی قارچ شناسی و فلوشیپ آزمایشگاه بالینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اینکه یکی از دسته های مهم ایجاد کننده بیماری های عفونی قارچ ها هستند، اظهار کرد: قارچ ها به صورت میکروسکوپی در محیط و یا در سطح بدن وجود دارند.

دکترای تخصصی قارچ شناسی و فلوشیپ آزمایشگاه بالینی دانشگاه، گفت: علل فیزیولوژیک یا بیماری های ژنتیکی یا عفونی می تواند منجر به تغییر رنگ و یا شکل ناخن ها شود ولی بین 30 تا 50 درصد تغییر شکل ناخن دست و پا به دلیل ابتلا به عفونت قارچی است که این موارد در افرادی که ناخن کاشت دارند به مراتب بیشتر دیده می شود.

وی افزود: از لحاظ ساختاری و بیماری زایی قارچ ها به دو گروه تک سلولی یا مخمرها و پرسلولی یا کپکی تقسیم می شوند.

عضو هیأت علمی دانشگاه با اشاره به اینکه بخش عمده ای از عفونت ها و ناهنجاری ناخن ها مربوط به عفونت های قارچی است، خاطرنشان کرد: این عفونت ها توسط هر دو گروه قارچ های مخمری و کپکی ایجاد می شود که معمولا این عفونت های قارچی ناخن های دست و پا را درگ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

این بیماری در کمین افرادی است که ناخن می کارند

این بیماری در کمین افرادی است که ناخن می کارند