مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 مرداد 1402 ساعت 11:562023-08-19اقتصادي

تغییر کاربری در کمین «باغ رزی» از باغات «گروه یک» شیراز+فیلم


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، شهرت شیراز به آب و هوای دلپذیر که بخشی از هویت فرهنگی این کلانشهر شده است مدیون وجود باغهای متراکم در بخش های شمالی آن به ویژه منطقه قصردشت بوده که متاسفانه در طول زمان به تدریج از وسعت آن کاسته شده است.

هزار و 431 هکتار از مساحت 240 کیلومتر مربعی شیراز را باغات تشکیل می دهند که تقریباً رقمی معادل 6 درصد وسعت این کلانشهر در بر می گیرد باغات شهر شیراز را می توان به سه مجموعه تقسیم کرد: 1-باغات حریم شهر شیراز مثل باغات گود گویم، دوکوهک، انجیره و قلات 2-باغات پراکنده محدوده شهر از میدان الله تا بلوار مطهری و چمران تا خیابان محمدیه 3- باغات معروف به قصردشت.

باغات حوزه استحفاظی قصردشت با مساحت 1452 هکتار اصلی ترین پهنه سبز کلانشهر شیراز را تشکیل می دهند که بخشی از آن توسط شهرداری تملک شده، تعدادی همچنان مالک خصوصی دارد و بخشی نیز در اختیار سازمان اوقاف و امور خیریه است.

طرح جامع و یکپارچه باغات قصرالدشت شورای عالی شهرسازی و معماری در مورخ 1379/09/07 طرح جامع و یکپارچه باغات قصردشت را به تصویب رساند که بر اساس آن نخست اجازه داده شد: حداکثر 312 هکتار از اراضی داخل محدوده باغات (به مساحت ناخالص کل 1398 هکتار و با سطح خالص 1298 هتکار)، که شامل باغ و اراضی بایر یا کم بـازده و غیـر مشـجر، مزروعـی و فضای سبز می باشند، ج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تغییر کاربری در کمین «باغ رزی» از باغات «گروه یک» شیراز+فیلم

تغییر کاربری در کمین «باغ رزی» از باغات «گروه یک» شیراز+فیلم