مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 مرداد 1402 ساعت 08:502023-08-07اقتصادي

خرید تضمینی گندم در کردستان از مرز 800 هزار تن گذشت


خرید تضمینی گندم در کردستان از 10 تیرماه امسال شروع شده و تا پایان روز 13 ماه جاری بیش از 800 هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خرید تضمینی شده است.

- خبرگزاری فارس استان کردستان/گندم به عنوان یک محصول مهم و استراتژیک بیشتر از سایر محصولات کشاورزی مورد توجه کشاورزان کردستانی است و هر سال بخش زیادی از اراضی قابل کشت این استان به کشت گندم اختصاص پیدا می کند.

کردستان با داشتن بیش از یک میلیون و 100 هزار هکتار زمین قابل کشت مرغوب و مستعد یک از قطب های تولید محصولات کشاورزی به ویژه گندم در کشور به شمار می رود و همواره در تولید گندم رتبه های برتر کشور را به خود اختصاص داده است.

کردستان در زمینه مساحت و زمین های زراعی قابل کشت جزو استان های میانی کشور بوده و با وجود اینکه بیشترین سطح زیرکشت در این استان را اراضی دیم به خود اختصاص داده و سهم کمی از اراضی آبی را دارد، به واسطه  آب و هوای مناسب و بارش های متناسب با مراحل مختلف کشت و داشت گندم از لحاظ تولید و خرید تضمینی این محصول در سطح کشور از استان های مطرح بوده و این مقام را طی سال های متوالی حفظ کرده است.

براساس آمارها، بیش از 130 هزار بهره بردار در کردستان به زراعت گندم مشغول بوده و براساس پیش بینی های صورت گرفته امسال با توجه به بارش های مناسب بیش از یک میلیون تن گندم در استان خرید تضم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خرید تضمینی گندم در کردستان از مرز 800 هزار تن گذشت

خرید تضمینی گندم در کردستان از مرز 800 هزار تن گذشت