مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 مرداد 1402 ساعت 04:302023-08-13بين الملل

معاون رییس منطقه تایوان در سفری تنش زا وارد نیویورک شد


معاون رییس منطقه تایوان در مسیر سفر به پاراگوئه برای شرکت در مراسم تحلیف رییس جمهور جدید این کشور، در اقدامی تحریک آمیز برای چین در نیویورک توقف کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، باوجود هشدارها و مخالفت های تند چین با سفر  ویلیام لای معاون رییس کنونی منطقه تایوان و نامزد انتخابات ریاستی آتی در این جزیره به آمریکا، او بامداد یکشنبه وارد نیویورک شد.

سران دولت خودخوانده تایوان به طور سنتی از سفر به آمریکا برای رفتن به معدود کشورهایی که روابط رسمی دیپلماتیک با این جزیره را حفظ کرده اند، استفاده می کنند و این بار لای قرار است بعد از آمریکا، در مراسم سوگند رییس جمهور جدید پاراگوئه شرکت کند.

به نوشته خبرگزاری رویترز ، با این حال، اصل سفر به آمریکا اهمیت بیشتری دارد زیرا لای برای جانشینی تسای اینگ ون رییس کنونی تایوان، در انتخابات بعدی در ژانویه تلاش می کند.

مقامات مطلع از این سفر خبر دادند که نه تایوان و نه آمریکا جزییات دقیقی در مورد برنامه حضور لای در نیویورک ارائه نکرده اند و دو طرف قصد دارند در سکوت خبری این سفر را پیش ببرند.

تایپه و واشنگتن توقف های بین سفرهای خارجی مقامات تایوانی در آمریکا را امری عادی دانسته و دلیلی برای واکنش تلافی جویانه چین به بهانه اقدام تحریک آمیز نمی بینند، اما پکن این سفرهای کوتاه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معاون رییس منطقه تایوان در سفری تنش زا وارد نیویورک شد

معاون رییس منطقه تایوان در سفری تنش زا وارد نیویورک شد