مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 مرداد 1402 ساعت 19:202023-08-14اقتصادي

انجام عملیات مقابله با آفت در 5 هزار هکتار از درختان بلوط کهگیلویه و بویراحمد


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: 1000 هکتار عملیات مقابله با آفت در جنگل های استان انجام شده و بیش از پنج هزار هکتار در دست انجام است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از یاسوج، سعید جاویدبخت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه 56 درصد وسعت استان را جنگل ها تشکیل داده گفت: منابع طبیعی خانه ما است و باید در جهت حفظ خانه ای که در آن زندگی می کنیم کوشا باشیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه استان از سال گذشته درگیر آفت پروانه خوار و برگ خوار بلوط شده است، افزود: 10 میلیارد از محل مسوولیت های وزارت نفت برای آفت زدایی از درختان بلوط اختصاص داده شده که به فراخور وضعیت آفت در دست اجرا است.

وی بیان کرد: 1000 هکتار عملیات مقابله با آفت در جنگل های استان انجام شده و 5 هزار و 500 هکتار آماده اجرا داریم که متناسب با نوع و سن آفت اقدامات را انجام می دهیم.

این مسوول ادامه داد: به خاطر شرایط اقیلمی و بارش های خوب شاهد کاهش این آفت هستیم که آفت پروانه خوار از 33 هزار هکتار به 8 هزار و آفت برگ خوار کاهش 50 درصدی به لحاظ تراکم را داشته است.

  جاوید بخت با اشاره به اینکه برای حفاظت از منابع طبیعی یکسری اقدامات در سطح عرصه ها انجام شده که فرهنگ سازی از جمله اقدامات خوب صورت گرفته است که کارگاه هایی توسط تشکل های


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انجام عملیات مقابله با آفت در 5 هزار هکتار از درختان بلوط کهگیلویه و بویراحمد

انجام عملیات مقابله با آفت در 5 هزار هکتار از درختان بلوط کهگیلویه و بویراحمد