مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 14 مرداد 1402 ساعت 11:002023-08-05سياسي

راه تشخیص اخبار جعلی در رسانه ها


محققان کشور در یک پژوهش دانشگاهی، ابعاد تشخیص اخبار جعلی از اخبار صحیح را بررسی کرده و نیاز به پایگاه های داده ای مناسب در این خصوص را ضروری دانسته اند.

- محققان کشور در یک پژوهش دانشگاهی، ابعاد تشخیص اخبار جعلی از اخبار صحیح را بررسی کرده و نیاز به پایگاه های داده ای مناسب در این خصوص را ضروری دانسته اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، اصطلاح اخبار جعلی، موضوع جدیدی نیست، ولی گفتمان معاصر به ویژه رسانه هایی که پوشش جهانی دارند، اخبار جعلی را به عنوان پست های ویروسی مبتنی بر گزارش های ساختگی تعریف می کنند و مطالعات اخیر نیز خبر جعلی را خبری می دانند که عمده خبر قابل تأیید نبوده و خوانندگان را گمراه می کند یا انگیزه اصلی با پس زمینه سازی در تولید اخبار جعلی است.

معمولاً یک انگیزه مالی و ایدئولوژیک باعث تولید اخبار زرد یا ویروسی می شود که باعث افزایش بازدید یک محتوا شده و درآمد تبلیغاتی ایجاد می کند.

موضوع اصلی این است که معمولاً افراد، خبر را به عنوان خروجی کار یک روزنامه نگار حرفه ای می بینند که اطلاعاتی مستقل، قابل اعتماد، دقیق و جامع ارائه داده است.

به گفته محققان، عنصر اصلی در تعریف روزنامه نگاری، رعایت استاندارد و مسئولیت حرفه ای است که دارای یک موقعیت تاثیرگذار در جامعه است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راه تشخیص اخبار جعلی در رسانه ها

راه تشخیص اخبار جعلی در رسانه ها