مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 مرداد 1402 ساعت 17:302023-08-13بين الملل

سوالات نگران رسانه سعودی؛ آیا آمریکا قابل اعتماد است؟


یک رسانه سعودی در ادامه ابراز نگرانی شدید از هر توافقی میان ایران و آمریکا این بار ضمن «شوک» خواندن توافق اخیر (آزادی جاسوسان آمریکایی مقابل اموال ایران)، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، توافق هسته ای یا هر نوع توافقی که به کاهش تنش میان ایران و آمریکا تبدیل شود، همیشه مایه نگرانی برخی طرف های منطقه ای از جمله رژیم موقت کودک کش اسراییل بوده است.

از جمله طرف های نگران، برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس بخصوص عربستان سعودی است.

روزنامه سعودی الشرق الاوسط امروز در یادداشتی به قلم سردبیر پیشین خود طارق الحمید و با تیتر آیا آزادی گروگان ها، تیزر [توافق هسته ای جدید] است؟ ، از توافق اخیر ایران و آمریکا برای آزادی چند جاسوس مقابل آزادسازی اموال بلوکه شده ایران در چند کشور، به نام شوک یاد و آن را ترس جدید توصیف کرد.

  پیشتر نیز سعودی ها و رقبای منطقه ای ایران، توافق هسته ای را مایه نگرانی شدید خود اعلام کرده بودند؛ به همین دلیل دولت دموکرات ها، یعنی باراک اوباما و اکنون دولت بایدن را که هیچ کدام به توافق عمل نکردند، مورد نقد سعودی ها در منطقه قرار گرفته است.

اکنون نیز تحلیلگران سعودی لب به انتقاد تازه گشوده و دولت جو بایدن را به دلیل توافق آزادسازی جاسوسان آمریکا با ایران، مورد انتقاد قرار داده و ابراز نگرانی می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سوالات نگران رسانه سعودی؛ آیا آمریکا قابل اعتماد است؟

سوالات نگران رسانه سعودی؛ آیا آمریکا قابل اعتماد است؟