مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 مرداد 1402 ساعت 14:152023-07-23سياسي

عاشورا و نماز جمعه عرصه تبیین معارف دین هستند


مسئول دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان قزوین گفت: عاشورا و نماز جمعه هر دو عرصه و سنگر تبیین معارف دین برای مردم محسوب می شوند.

- حجت الاسلام سید اسماعیل موسوی در گفت وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه همه ارکان جمعه اسلامی و شیعی باید رنگ و بوی عاشورا داشته باشد اظهار کرد: نماز جمعه نیز از این حیث مستثنی نیست.

وی افزود: عاشورا سمبل و مایه وحدت مؤمنین است و از این جهت با نماز جمعه که مایه وحدت امت اسلامی است دارای نقطه مشترک است.

مسئول دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان قزوین عنوان کرد: اجتماع عاشورایی نشانگر عظمت، قدرت و یکپارچگی مؤمنین حول محور ولایت است و نماز جمعه هم نشانگر یکپارچگی و قدرت مؤمنین است.

حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه یکی از نشانه های جامعه اسلامی رعایت تقوا در آن است، ادامه داد: اشک بر سید الشهدا موجب آمرزش گناهان است خواندن نماز جمعه هم موجب مغفرت گناهان است.

وی با اشاره به نقطه مشترک دیگری بین آرمان عاشورا و اهداف نماز جمعه تاکید کرد: اجتماع عاشورایی نماد محبت و ارادت مؤمنین به ولایت است و اجتماع در نماز جمعه هم نماد محبت و ارادت به حاکمیت ولایت فقیه در جامعه است.

مسئول دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان قزوین اضافه کرد: تعظیم و بزرگداشت عاشورا مصداق تعظیم شعائر الهی است و نماز هم مصداق شعا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عاشورا و نماز جمعه عرصه تبیین معارف دین هستند

عاشورا و نماز جمعه عرصه تبیین معارف دین هستند