مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 مرداد 1402 ساعت 12:102023-08-16پزشكي

محققان: از دست دادن حس بویایی و چشایی دیگر نشانه کرونا نیست


پیش تر، مردم به این نکته واقف بودند که اگر سرما خورده اند و حس بویایی و چشایی خود را از دست داده اند، احتمالا به کرونا مبتلا شده اند اما در حال حاضر واقعا نمی توان این فاکتور را تایید کرد.

- پیش تر، مردم به این نکته واقف بودند که اگر سرما خورده اند و حس بویایی و چشایی خود را از دست داده اند، احتمالا به کرونا مبتلا شده اند اما در حال حاضر واقعا نمی توان این فاکتور را تایید کرد.

یکی از نشانه های بارز در تشخیص کووید19 در ابتدای همه گیریِ این بیماری از دست دادن حس بویایی و چشایی بود اما این عوارض در حال حاضر بسیار کمتر شایع است و فقط در تعداد کمی از مبتلایان به کووید در سال گذشته (2022) این نشانه ها گزارش شده است.

  به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از سی بی اس نیوز ، در این مطالعه تجزیه وتحلیل سوابق پزشکی افراد مبتلا به کووید19 منتشر و این داده ها از موسسه ملی بهداشت آمریکا جمع آوری شده است.

  دکتر ایوان ریتر ، مدیر پزشکی مرکز اختلالات بویایی و چشایی وی سی یو به سی بی اس نیوز گفت: پیش تر، مردم به این نکته واقف بودند که اگر سرما خورده اند و حس بویایی و چشایی خود را از دست داده اند، احتمالا به کووید19 مبتلا شده اند اما در حال حاضر واقعا نمی توان این فاکتور را تایید کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

محققان: از دست دادن حس بویایی و چشایی دیگر نشانه کرونا نیست

محققان: از دست دادن حس بویایی و چشایی دیگر نشانه کرونا نیست