مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 مرداد 1402 ساعت 11:252023-08-15بين الملل

وزیر خارجه اسبق انگلیس: لندن به نقش خود در کودتای 28 مرداد ایران اعتراف کند


وزیر امور خارجه انگلیس از سال 1977 تا 1979 در آستانه هفتادمین سالگرد کودتای آمریکایی – انگلیسی 28 مرداد، به گاردین گفت: دلایل موجهی وجود دارد تا به نقش سال 1953 انگلیس و آمریکا در اضمحلال تحولات دموکراتیک (ایران) اذعان کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران؛ دیوید اوئن وزیر امور خارجه اسبق انگلیس در گفت وگو با روزنامه گاردین خواهان اذعان لندن به هدایت کودتای 28 مرداد 1332 و سقوط دولت مصدق شد.

وزیر امور خارجه انگلیس از سال 1977 تا 1979 در آستانه هفتادمین سالگرد کودتای آمریکایی انگلیسی 28 مرداد، به گاردین گفت: دلایل موجهی وجود دارد تا به نقش سال 1953 انگلیس و آمریکا در اضمحلال تحولات دموکراتیک (ایران) اذعان کرد.

اکنون با پذیرفتن آنکه ما به اشتباه چنان اقدامی را انجام داده و به اقدام هایی که در جهت ایران دموکراتیک شکل می گرفت، آسیب زدیم، می توانیم انجام اصلاحات را اندکی محتمل تر سازیم.

25 مرداد 70 سال پیش دستگاه های اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) و انگلیس (ام آی سیکس) با هماهنگی با هیات حاکمه وقت ایران در اقدامی مداخله گرانه کودتای نافرجامی را علیه ملت ایران توطئه چینی کردند اما این اقدام با واکنش دکتر محمد مصدق نخست وزیر وقت رو به رو شد و کودتاچیان نیز بازداشت شدند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزیر خارجه اسبق انگلیس: لندن به نقش خود در کودتای 28 مرداد ایران اعتراف کند

وزیر خارجه اسبق انگلیس: لندن به نقش خود در کودتای 28 مرداد ایران اعتراف کند