مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 مرداد 1402 ساعت 10:252023-07-29سياسي

عاشورای حسینی در تاجیکستان + تصاویر


مراسم باشکوه عزاداری عاشورای حسینی در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در تاجیکستان با حضور جمع کثیری از ارادتمندان و عاشقان سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) برگزار شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، در سالروز شهادت حضرت امام حسین (ع) و یاران باوفایش مراسم باشکوه عزاداری ظهر عاشورا و شام غریبان با حضور سفیر، دیپلمات های جمهوری اسلامی و جمع کثیری از ایرانیان مقیم و ارادتمندان و عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در محل سفارت ایران در تاجیکستان برگزار شد.

این مراسم نورانی با تلاوت آیاتی از قرآن کریم آغاز شد و سپس سوگواران حسینی در رثای سرور آزادگان جهان حضرت امام حسین (ع) و شهیدان دشت کربلا عزاداری و سینه زنی کردند.

محمدتقی صابری سفیر جمهوری اسلامی ایران در تاجیکستان طی سخنانی به تبیین برخی از ویژگی های شخصیتی امام حسین (ع) و فلسفه قیام عاشورا پرداخت.

وی گفت: حادثه ها در تاریخ عمدتا هر اندازه از نقطه آغاز خود فاصله می گیرند، کم رنگ تر می شوند و سهمشان در گزارش های تاریخی به مرور زمان کم و کمتر می شود، زیرا رویدادهای دیگری پیش می آید و آن ها به فراموشی سپرده می شوند.

اما یک حادثه ای در تاریخ وجود دارد که هرچه از مبدأ خود فاصله می گیرد، درخشان تر و روشن تر می شود و گره خوردگی آن با انسان، جامعه و جهان بیشتر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عاشورای حسینی در تاجیکستان + تصاویر

عاشورای حسینی در تاجیکستان + تصاویر