مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 مرداد 1402 ساعت 15:102023-08-15اجتماعي

مشاهده خرس قهوه ای در ارتفاعات جنگلی فومن


محیط بانان اداره حفاظت محیط زیست فومن در ارتفاعات جنگلی گیلوندرود در حوزه استحفاظی این شهرستان یک قلاده خرس قهوه ای بالغ را مشاهده کردند.

- ایسنا/گیلان مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان گفت: محیط بانان اداره حفاظت محیط زیست فومن در ارتفاعات جنگلی گیلوندرود در حوزه استحفاظی این شهرستان یک قلاده خرس قهوه ای بالغ را مشاهده کردند.

حمزه عشوری در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: محیط بانان یگان حفاظت اداره محیط زیست شهرستان فومن به همراه یکی از همیاران محیط زیست در ارتفاعات جنگلی گیلوندرود در حوزه استحفاظی این شهرستان در حین گشت و کنترل در مناطق تحت مدیریت، یک قلاده خرس قهوه ای بالغ را مشاهده و لحظاتی از این گونه ارزشمند تصویربرداری کردند.

وی افزود: خرس قهوه ای از جمله گونه های مهم و حساس بوده که در سال های اخیر جمعیت آن کاهش یافته و به همین دلیل جهت حفظ و احیای نسل آن توسط سازمان حفاظت محیط زیست برنامه ملی حفاظت از این گونه تهیه و تدوین شده است.

عشوری خاطرنشان کرد: استان گیلان به لحاظ شرایط خاص جغرافیایی و اقلیمی از جمله مناطق مهم کشور برای زیست این گونه محسوب می شود و در تمامی مناطق جنگلی این استان پراکنش دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان تصریح کرد: از مردم درخواست می کنیم در صورت مشاهده گونه های ارزشمندی نظیر پلنگ، خرس قهوه ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشاهده خرس قهوه ای در ارتفاعات جنگلی فومن

مشاهده خرس قهوه ای در ارتفاعات جنگلی فومن