مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 مرداد 1402 ساعت 14:402023-08-16اقتصادي

جلوگیری از برداشت 336 میلیون متر مکعب از منابع آب زیرزمینی همدان


مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان همدان گفت: از ابتدای سال 93 تاکنون از برداشت بیش از 336 میلیون متر مکعب آب از دشت های همدان جلوگیری شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از همدان، رضا اخلاص مند ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سال های اخیر به دلیل بروز خشکسالی ها فشار بر منابع آب زیرزمینی کشور به لحاظ تامین آب مورد نیاز بخش های مختلف افزایش داشته است.

وی افزود: سال 93 طرح ملی ”احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی کشور“ در شورای عالی آب به تصویب رسید که در آن وزارت نیرو با همکاری ارگان های ذیربط موظف به احیاء و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی کشور و حفاظت هر چه بیشتر از آبخوان های کشور شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای همدان با بیان اینکه این شرکت نیز در اجرای طرح پیشگام بود، تصریح کرد: با اجرای طرح تعادل بخشی از سال 93 تاکنون در استان 6 هزار و 354 حلقه چاه غیرمجاز مسدود شده که منجر به جلوگیری از برداشت بیش از 336 میلیون مترمکعب آب های زیرزمینی شده است.

وی عمق انسداد چاه های غیرمجاز مسدود شده را حدود 200 کیلومتر اعلام کرد و افزود: بیشترین چاه های غیرمجاز در شهرستان های کبودراهنگ با یک هزار و 951 حلقه، رزن با 964 حلقه و همدان با 871 حلقه مسدود شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جلوگیری از برداشت 336 میلیون متر مکعب از منابع آب زیرزمینی همدان

جلوگیری از برداشت 336 میلیون متر مکعب از منابع آب زیرزمینی همدان