مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 10 مرداد 1402 ساعت 08:402023-08-01بين الملل

مورخ صهیونیست: نتانیاهو اسراییل را به جنگ داخلی می کشاند


 به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، یووال نوح هراری در یادداشتی در هفته نامه فرانسوی اکسپرس، ضمن بررسی تلاش دولت ائتلافی بنیامین نتانیاهو برای نابود کردن دیوان عالی هشدار داد این تلاش فقط برای نابودی دموکراسی در اسراییل نیست، - مورخ و فیلسوف معروف صهیونیست پیش بینی کرد نتانیاهو اسراییل را به کام جنگ داخلی می کشاند.

 به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، یووال نوح هراری در یادداشتی در هفته نامه فرانسوی اکسپرس، ضمن بررسی تلاش دولت ائتلافی بنیامین نتانیاهو برای نابود کردن دیوان عالی هشدار داد این تلاش فقط برای نابودی دموکراسی در اسراییل نیست، بلکه بیم آن می رود که کل اسراییل را به ورطه جنگ داخلی سوق دهد.

وی می نویسد: برای فهمیدن بحران سیاسی بی سابقه اسراییل، طرح یک پرسش ضروری و کافی است: چه چیزی قدرت دولتی را مهار و محدود می کند؟ همه دموکراسی ها بر نظام مهار قدرت استوار هستند.

در اسراییل که نه قانون اساسی دارد، نه مجلس سنا، نه نظام فدرالی و یا هرگونه نظم کنترل کننده قدرت دولتی، تنها دیوان عالی نقش مهار را ایفاء می کند.

اگر ائتلاف کنونی حاکم بر اسراییل با تصویب لایحه تصمیم بگیرد شهروندان عرب اسراییلی را از حقوق شهروندی شان محروم کند تنها دیوان عالی اسراییل می تواند مانع از تصویب این طرح ضدموکراتیک و تبدیل شدن آن ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مورخ صهیونیست: نتانیاهو اسراییل را به جنگ داخلی می کشاند

مورخ صهیونیست: نتانیاهو اسراییل را به جنگ داخلی می کشاند