مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 مرداد 1402 ساعت 17:402023-07-23اقتصادي

واکسیناسیون بیش از 2 میلیون و 740 هزار قطعه طیور در مازندران


سرپرست اداره کل دامپزشکی مازندران، از آغاز اجرای طرح رایگان واکسیناسیون طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل از 20 خرداد ماه سال جاری خبر داد و گفت: - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مازندران، حمزه آقاپور کاظمی سرپرست اداره کل دامپزشکی مازندران امروز در جمع خبرنگاران از آغاز اجرای طرح رایگان واکسیناسیون طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل از 20 خرداد ماه سال جاری خبر داد و اظهار کرد: در پایان این طرح 2 میلیون و 743 هزار و 364 قطعه طیور روستایی علیه این بیماری واکسینه شدند.

وی با اعلام اینکه طرح ملی واکسیناسیون رایگان هر ساله در کشور اجرا می شود، افزود: مرحله هشتم اجرای این طرح در 521 روستا و  22 شهرستان استان مازندران برگزار شد.

سرپرست اداره کل دامپزشکی استان با اشاره به نقش طیور در اقتصاد خانوار روستایی و اشتغال پایدار روستا همچنین ضرورت حفظ و جلوگیری از تلفات آن، اظهار کرد: بیماری نیوکاسل یک بیماری ویروسی تنفسی، گوارشی و عصبی است که طیور بومی و روستایی نقش یکی از مخازن مهم ویروس نیوکاسل را ایفا می کنند؛ به طوری که ویروس عامل بیماری می تواند در این پرندگان بدون بروز علائم بالینی حاد و ایجاد تلفات، چرخش کرده و انتقال یابد.

آقاپورکاظمی ادامه داد: واکسن نیوکاسل مقاوم به حرارت در طیور بومی و روستایی یک واکسن آشامیدنی بوده که به صورت رایگان در رو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکسیناسیون بیش از 2 میلیون و 740 هزار قطعه طیور در مازندران

واکسیناسیون بیش از 2 میلیون و 740 هزار قطعه طیور در مازندران