مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 8 مرداد 1402 ساعت 10:252023-07-30پزشكي

شناسایی 13 هزار بیمار هموفیلی در کشور


تعداد بیماران هموفیلی ثبت شده در سامانه معاونت درمان مربوط به حدود 13 هزار بیمار شامل کلیه اختلالات خونریزی دهنده می شود که بیشترین آن شامل هموفیلی A و B (کمبود فاکتور 8 و 9 ) و فون ویلبراند است.

- معاون درمان وزارت بهداشت درباره وضعیت درمان بیماران هموفیلی و تامین داروها و فاکتورها، اظهار کرد: درمان بیماران هموفیلی بر اساس بسته جامع خدمات تدوین شده توسط کمیته علمی این حوزه در مراکز درمانی و بیمارستان ها ارائه می شود.

فاکتورهای انعقادی نیز به صورت رایگان در اختیار بیماران قرار می گیرد.

  وی با تاکید بر لزوم دسترسی عادلانه بیماران به خدمات درمانی، بیان کرد: در این زمینه توسعه زیرساخت های مورد نیاز برای ارائه خدمت از طریق تکمیل و تجهیز مراکز مراقبت جامع هموفیلی (شامل ویزیت پزشک، تزریق فرآورده های خونی و انعقادی، عرضه داروهای تخصصی، دندانپزشکی و توانبخشی) در بیش از 30 مرکز صورت گرفته است که همه ساله رو به افزایش است.

در دانشگاه های علوم پزشکی تهران، ایران، شهیدبهشتی، شیراز، اصفهان، اهواز، مشهد، تبریز، گیلان و ارومیه تمامی خدمات تخصصی ارائه می شوند.

در مراکز دولتی خدمات به صورت رایگان ارائه می شود.

  پوشش کامل خدمات درمانی ذیل صندوق بیماران خاص و صعب العلاج   وی افزود: طبق بسته تدوینی، خدمات درمانی شامل مشاوره های تخصصی، آز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شناسایی 13 هزار بیمار هموفیلی در کشور

شناسایی 13 هزار بیمار هموفیلی در کشور