مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 مرداد 1402 ساعت 11:252023-07-24سياسي

آیین عزاداری 250 ساله در سامان/ جوانان پای کار آمدند


شهرکرد_«چاق چاقو» آیین عزاداری 250 ساله ای است که توسط مردم شهر سامان به خصوص جوانان در نیمه شب عاشورا تا اذان صبح انجام می شود.

- شهرکرد_ چاق چاقو آیین عزاداری 250 ساله ای است که توسط مردم شهر سامان به خصوص جوانان در نیمه شب عاشورا تا اذان صبح انجام می شود.

خبرگزاری مهر_گروه استان ها: محرم و صفر همواره با برگزاری مراسم هایی که گاهاً مختص یک منطقه خاص است همراه بوده و همین آیین ها هستند که فرهنگ آن منطقه را شکل می دهند.

هر شهر و روستا به سبک و شیوه خود در این ایام عزاداری می کند و آیین هایی که از سوی مردم هر منطقه برای عزاداری و بازسازی صحنه های جان سوز کربلا اجرا می شود تبدیل به فرهنگ مردم آن منطقه شده است.

اما برخی از این مراسم ها مختص یک روز است و در روزهای تاسوعا و عاشورا که عزاداری ها به اوج خود می رسد بیشتر هستند، چاق چاقو یکی از این آیین ها است که در شهرستان سامان برگزار شده، قدمت 250 ساله دارد و به عنوان میراثی ارزشمند برای مردم این شهرستان با شماره ثبت 622 در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است.

روایات بسیاری در خصوص فلسفه چاق چاقو وجود دارد کارشناس مسائل فرهنگی در گفت وگو با خبرنگار مهر ، اظهار کرد: در این مراسم مردم سامان شب عاشورا از ساعت 21 به تکیه ها، حسینیه ها و مساجد رفته و به عزاداری می پردازند و ساعت دو بامداد با صدای نی، س


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیین عزاداری 250 ساله در سامان/ جوانان پای کار آمدند

آیین عزاداری 250 ساله در سامان/ جوانان پای کار آمدند