مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 10 مرداد 1402 ساعت 14:252023-08-01اقتصادي

افزایش 2 برابر ذخایر خونی در یزد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از یزد، سیدمحمدرضا آقایی، ظهر امروز در قالب پویش آقای مدیر حرف بزن در جمع خبرنگاران استان حاضر شد و اظهار کرد: دیروز نهم مردادماه 1402، چهل و نهمین سالگرد تاسیس انتقال خون در کشورمان با هدف اهدای خون داوطلبانه، رایگان و خداپسندانه بود چرا که تا قبل از آن خون مورد نیاز بیماران خرید و فروش می شد.

وی افزود: هم اکنون جمهوری اسلامی جزو کشورهای برتر دنیا در شاخص های اهدای خون داوطلبانه، فناوری و دانش و پژوهش در علوم و طب انتقال خون و همچنین در شاخص سلامت خون است اگرچه این افتخارات نتیجه ی تلاش شبانه روزی، آرام ولی پراسترس پرسنل این سازمان در طول این نیم قرن است.

مدیرکل انتقال خون یزد با بیان این که در حال حاضر تقریباً هیچ بیماری در کشورمان در تامین خون و فراورده‎های خونی با مشکل مواجه نمی شود، گفت: خوشبختانه ذخائر خونی کشور و نیز استان یزد در دولت سیزدهم، دو برابر شده است.

دکتر آقایی تصریح کرد: خوشبختانه به دنبال افتتاح سه آزمایشگاه تخصصی دیگر در حوزه طب انتقال خون طی روز گذشته نیز تضمین سلامت خون کشورمان تقریباً 100 درصد شده است.

وی با اشاره به راه اندازی دو پایگاه ثابت خونگیری در شهرستانهای مهریز و بافق طی یکسال گذشته در این استان، خاطرنشان کرد: استان یزد با توسعه تجهیزات در حوزه انتقال خون طی یکسال گذش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش 2 برابر ذخایر خونی در یزد

افزایش 2 برابر ذخایر خونی در یزد