مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 مرداد 1402 ساعت 13:552023-08-21اجتماعي

نجات تالاب ها با تلفیق تجربه و دانش سنتی و بومی جوامع محلی


تلفیق تجربه و دانش سنتی و بومی جوامع محلی تالاب با مدیریت علمی می تواند تالاب ها را نجات دهد ولی این ظرفیت مغفول مانده است.

- ایسنا/گیلان یک پژوهشگر حوزه تالاب ها گفت: تلفیق تجربه و دانش سنتی و بومی جوامع محلی تالاب با مدیریت علمی می تواند تالاب ها را نجات دهد ولی این ظرفیت مغفول مانده است.

محمد مه رو، امروز در حاشیه کارگاه تدوین برنامه مدیریت جامع زیست بومی تالاب بین المللی بوجاق که در کیاشهر برگزار شد، در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: یکی از مهم ترین مشکلات و معضلات تالاب ها به ویژه تالاب های ساحلی در کنار پسروی آب دریای خزر و کاهش تراز، بحث عدم یکپارچگی مدیریت و تعدد دستگاه های تصمیم گیر است.

وی احتمال داده است تالاب های ساحلی را تا حداکثر 10 سال آینده از دست بدهیم و افزود: یکی از عواملی که می تواند این سرعت را کند کرده و یا در بعضی موارد جلوی آن را بگیرد، هماهنگی بین دستگاه ها است.

مه رو با اشاره به اینکه متاسفانه هماهنگی بین بخشی را در دستگاه های مختلف برای حفاظت و نگهداری از تالاب ها شاهد نیستیم، تصریح کرد: نمونه بارز آن در تالاب انزلی و البته در تالاب های استان های دیگر است و این هماهنگی بین بخشی دستگاه ها دیده نمی شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نجات تالاب ها با تلفیق تجربه و دانش سنتی و بومی جوامع محلی

نجات تالاب ها با تلفیق تجربه و دانش سنتی و بومی جوامع محلی