مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 مرداد 1402 ساعت 10:542023-08-13اقتصادي

ارائه تسهیلات مرمت به ساکنین بافت های تاریخی گلستان


مدیرکل راه و شهرسازی گلستان از ارائه تسهیلات به متقاضیان برای مرمت و نوسازی منازل مسکونی واقع در بافت تاریخی شهرهای گرگان و گمیشان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، مهدی ملک گفت: با پیشنهاد مشترک وزارت راه و شهرسازی و وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای تعریف تسهیلات خاص مرمت و مقاوم سازی واحدهای مسکونی و ابنیه واقع در بافت های تاریخی، این موضوع در شورای پول و اعتبار به تصویب رسید.

وی افزود: در این راستا بر اساس این مصوبه که 24 خرداد امسال به تمامی بانک های کشور ابلاغ شد تسهیلات مرمت و مقاوم سازی واحدهای مسکونی و ابنیه در بافت های تاریخی در سقف های 280، 240 و 200 میلیون تومان به ترتیب در مراکز استان ها، سایر شهرها و روستاها با نرخ مصوب شورای پول و اعتبار و دوره بازپرداخت حداکثر پنج ساله تعیین شده است.

ملک ادامه داد: متقاضیان مرمت و مقاوم سازی بافت های تاریخی در طول دوره مرمت می توانند از تسهیلات ودیعه مسکن برای اسکان موقت تا سقف 90 میلیون تومان در گلستان استفاده کنند.

رییس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون به 499 واحد تسهیلات نوسازی مسکن در بافت تاریخی تخصیص یافته است.

گفتنی است در استان گلستان مجموعاً 332 هکتار بافت تاریخی وجود دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارائه تسهیلات مرمت به ساکنین بافت های تاریخی گلستان

ارائه تسهیلات مرمت به ساکنین بافت های تاریخی گلستان