مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 14 مرداد 1402 ساعت 08:552023-08-05اقتصادي

پیش بینی آینده بازار مسکن


کارشناسان معتقدند اگر رکود بازار مسکن تا پایان شهریور ادامه پیدا کند ـ که به احتمال زیاد اینگونه خواهد بود ـ این بازار اولین مرحله از ورود به فاز رکود را سپری کرده و برای آینده آن از بین 3 فرضیه رکود تورمی، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، هفته جاری تحرک خاصی در بازار مسکن دیده نشد و این بازار همانند دو ماه اخیر همچنان در رکود به سر برد.

در این شرایط که انتظارات کاهشی در بازار ملک ایجاد شده در مواردی، سازندگان و مالکان، واحدهای خود را با تخفیف عرضه می کنند.

البته واسطه های ملکی می گویند که آپارتمان های زیر قیمت هم مشتری چندانی ندارند.

درخصوص پیش بینی از آینده بازار مسکن تحلیل های مختلفی وجود دارد که از سه زاویه قابل بررسی است؛ گروهی از کارشناسان به جنبه زمانی ادوار رونق و رکود بازار ملک می پردازند.

از این منظر اگر بپذیریم که بازار مسکن از ابتدای خرداد وارد دوره بلندمدت رکود شده و این رکود تا پایان شهریور ادامه پیدا کند ممکن است 10 تا 12 فصل آینده (30 تا 36 ماه) شاهد کسادی معاملات باشیم.

دیدگاه دیگر بر این مبنا استوار است که بازار مسکن از سال 1396 به بعد دوره متفاوتی در مقایسه با ادوار رونق و رکود سالهای گذشته داشته است؛ چرا که طی این شش سال در مقاطعی معاملات رونق گرفته که با رشد قیمت همراه بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیش بینی آینده بازار مسکن

پیش بینی آینده بازار مسکن