مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 8 مرداد 1402 ساعت 14:202023-07-30فرهنگي

شلوار پهلوانی تختی، مرمت و حفاظت می شود


شلوار پهلوانی جهان پهلوان غلام رضا تختی، برای انجام اقدامات حفاظتی به پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار تاریخی فرهنگی سپرده شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، شهرزاد امین شیرازی مدیر گروه حفاظت و مرمت اشیای پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار تاریخی فرهنگی و مجری طرح گفت: این قطعه از مجموعه یادگارهای تختی متعلق به موزه ملی ورزش، المپیک، پارالمپیک بوده که در ادامه همکاری ها و به دنبال درخواست این موزه، توسط یاسر آکار امین اموال موزه به گروه حفاظت و مرمت اشیای پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار تاریخی فرهنگی به طور موقت تحویل داده شد.

وی تصریح کرد: قرار است تا در اجرای طرح شیوه پاکسازی آثار ترکیبی بافته و چرم به عنوان مورد مطالعاتی به این اثر پرداخته و پس از بررسی، حفاظت شود.

امین شیرازی افزود: نگارنده، نرگس افضلی پور و سحر برهان اعضای گروه اجرای طرح پژوهشی شیوه پاکسازی آثار ترکیبی بافته و چرم هستند و مسئولیت انجام اقدامات حفاظتی بر روی این اثر را عهده دار خواهند بود.

مدیر گروه حفاظت و مرمت اشیای پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار تاریخی فرهنگی با بیان اینکه در این اثر پارچه دنیم (جین) به عنوان ماده اصلی و زمینه کار انتخاب شده و نوارهایی از چرم در طول شلوار و در قسمت کمر به آن دوخته شده اند، افزود: این نو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شلوار پهلوانی تختی، مرمت و حفاظت می شود

شلوار پهلوانی تختی، مرمت و حفاظت می شود