مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 6 مرداد 1402 ساعت 10:552023-07-28سياسي

7 آیین مرتبط با ماه محرم در گلستان ثبت ملی شد


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان گفت: هفت آیین مرتبط با ماه محرم استان گلستان در فهرست آثار ملی ثبت شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، محمدجواد ساوری گفت: مراسم ماه محرم در واقع بازسازی و یادآوری واقعه خونین کربلاست و استان گلستان دارای هفت برنامه آیینی در ماه محرم است که در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان افزود: با توجه به برگزاری باشکوه برنامه های ماه محرم در استان گلستان توسط قومیت های مختلف، هرساله شاهد حضور گردشگران طی این ایام در استان هستیم که امید است با برنامه ریزی های دستگاه های متولی و هیأت های مذهبی ضمن تقویت گردشگری مذهبی استان، میزبان شایسته ای برای عزاداران اباعبدالله الحسین (ع) باشیم.

وی در ادامه به تشریح برنامه های آیینی- ملی ماه محرم در استان گفت: طوق بندان از مراسم مردم گرگان است که روزهای چهارم تا دهم محرم و در ساعت پیش از اذان مغرب در محلات شهر تاریخی استرآباد گرگان برگزار می شود.

ساوری ادامه داد: چهل منبر یا پامنبری گرگان یکی از رسوم قدیمی در ماه محرم است که هرساله با شور خاصی برگزار شده که طبق آن غروب روز تاسوعا مردم به درب منازلی می روند که منبر برپا کرده و با روشن کردن شمع در پای آن ها برای برآورده شدن حوائج خود دعا می کنن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

7 آیین مرتبط با ماه محرم در گلستان ثبت ملی شد

7 آیین مرتبط با ماه محرم در گلستان ثبت ملی شد