مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 مرداد 1402 ساعت 10:552023-08-07اقتصادي

200 رشته قنات اردستان نیاز به لایروبی دارد


لایروبی و مرمت هر کدام از قنوات روستاهای شهرستان اردستان نیازمند اعتباری در حدود 500 میلیون تا 1/5 میلیارد تومان است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اردستان، محمد امینی مدیر جهاد کشاورزی اردستان صبح امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: کشت دوم تابستانه در شهرستان اردستان که از اول تیرماه آغاز شده بود تا روز گذشته 15 مرداد ادامه داشت و بیشترین سطح زیر کشت محصولات تابستانه در شهرستان، ذرت علوفه ای و ارزن دانه ای است.

وی با بیان اینکه بیش از 90 درصد کشت ذرت علوفه ای در بخش مهاباد است، افزود: این کشت در مهاباد به روش آبیاری کم فشار تیپ انجام می شود و در سال گذشته متوسط عملکرد ذرت علوفه ای 45 تن و ارزن دانه ای 2 تن و پانصد کیلوگرم در هکتار به دست آمد.

امینی با اشاره به صادرات عمده تولیدات کشت تابستانه اردستان به سایر استان ها، تصریح کرد: ذرت علوفه ای کشت شده در شهرستان از نوع 704 و بالبوم بوده که سطح زیر کشت یک هزار هکتار داشته و ارزن دانه ای نیز سطح زیر کشت 500 هکتار داشته است.

مدیر جهاد کشاور زی اردستان با اشاره به وجود 475 رشته قنات در این شهرستان، خاطرنشان کرد: از بین قنوات شهرستان اردستان، 200 رشته قنات مهم به مرمت و لایروبی نیاز دارند که اعتبار برآورد شده برای مرمت حدود 200 میلیارد تومان است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

200 رشته قنات اردستان نیاز به لایروبی دارد

200 رشته قنات اردستان نیاز به لایروبی دارد