مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 26 مرداد 1402 ساعت 20:002023-08-17اقتصادي

13 پروژه بوم گردی در هفته دولت افتتاح می شود


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان از بهره برداری 13 پروژه اقامتگاه بوم گردی در هفته دولت، در استان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، محمدجواد ساوری اظهار کرد: هفته دولت بهانه خوبی برای ارائه دستاوردها و عملکرد مجموعه دولت به مردم است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان تصریح کرد: با نگاه ویژه دولت به ایجاد اشتغال پایدار روستایی- عشایری به ویژه در مناطق محروم و کمتر برخوردار، ایجاد اقامتگاه های بوم گردی به عنوان شکل دهنده زنجیره ای از مشاغل در روستاها، در دستور کار قرار گرفت و با مشوق های تسهیلاتی و حمایتی مناسب، گسترش این نوع اقامتگاه به صورت ویژه در مناطق محروم و کمتر برخوردار پیگیری شد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در هفته دولت سال جاری 13 اقامتگاه بوم گردی با اعتبار 380 میلیارد ریال به بهره برداری خواهد رسید که این تعداد اقامتگاه بوم گردی زمینه اشتغال حدود 70 نفر را در استان فراهم می کند.

ساوری با تأکید بر توسعه اقامتگاه های بوم گردی در استان گفت: بهره گیری از معماری بومی، رعایت اصول زیست محیطی و پسماند، پذیرایی از گردشگران با غذاهای محلی ازجمله مواردی است که در رونق اقتصادی این مسئله تأثیر بسزایی دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

13 پروژه بوم گردی در هفته دولت افتتاح می شود

13 پروژه بوم گردی در هفته دولت افتتاح می شود