مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 مرداد 1402 ساعت 12:052023-08-09سياسي

35 کیلومتر رودخانه و مسیل اطراف شهر بجنورد لایروبی شد


مدیرعامل آب منطقه ای خراسان شمالی گفت: طی سال جاری حدود 35 کیلومتر از رودخانه ها و مسیل های مهم پیرامون و داخل شهر بجنورد لایروبی و بازگشایی شده است.

- سید عقیل مرتضوی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: مهمترین مسیل ها و رودخانه های اطراف و داخل شهر بجنورد شامل رودخانه فیروزه و شاه جوب، مسیل کال پسته، مسیل کال خندق، مسیل کال ملکش، مسیل کال دوبرار، مسیل باغچق، مسیل لنگر و مسیل علی آباد است.

مدیرعامل آب منطقه ای خراسان شمالی ادامه داد: علاوه بر لایروبی و بازگشایی مسیل ها و رودخانه های اطراف و داخل شهر بجنورد، به منظور ایمن سازی عبور سیلاب از طریق ساماندهی و تثبیت بستر و حاشیه این رودخانه ها و مسیل ها، بیش از 18 کیلومتر از رودخانه ها و مسیل های پیرامون بجنورد ساماندهی شده است.

وی افزود: حدود 10 کیلومتر دیگر از مسیل های اطراف شهر بجنورد نیاز به لایروبی و بازگشایی دارد و 27 کیلومتر نیز نیاز به ساماندهی دارد.

مرتضوی بیان کرد: شهر بجنورد را به لحاظ موقعیت مکانی، ارتفاعات در برگرفته و 11 مسیل و رودخانه مهم از داخل یا حاشیه این شهر عبور می کند و به همین دلیل برای پیشگیری از خسارات غیرقابل جبران، لایروبی و ساماندهی این مسیل ها به صورت ویژه در دستور کار شرکت آب منطقه ای است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

35 کیلومتر رودخانه و مسیل اطراف شهر بجنورد لایروبی شد

35 کیلومتر رودخانه و مسیل اطراف شهر بجنورد لایروبی شد