مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 10 مرداد 1402 ساعت 13:402023-08-01سياسي

سخنگوی قوه قضاییه: 61 درصد پرونده های کشف حجاب درتهران منجر به محکومیت شدند


سخنگوی قوه قضاییه با اشاره به تشکیل پرونده های مقابله با بی حجابی قضایی در مجتمع ارشاد گفت: 61درصد پرونده های مطروحه منجر به محکومیت، 25 درصد این پرونده ها منتهی به صدور قرار منع تعقیب و حدود 12 درصد به حکم برائت شدند.

- مسعود ستایشی، سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به خبرنگار قضایی خبرگزاری فارس درباره پرونده های کشف حجاب گفت: مقررات فعلی همانند ماده 638 قانون مجازات اسلامی و همچنین حسب مورد ماده 639  و سایر مقررات حقوقی با رعایت مقررات ماده 4 قانون کاهش مجازات حبس و ماده 23 مجازات اسلامی در رابطه با حجاب و عفاف باید اجرا شود.

وی ادامه داد: مهمترین موضوع این است که تمامی آحاد جامعه در این رابطه همراه باشیم و توصیه به خیر و رعایت موازین شرعی  و مقررات قانونی کنیم.

این جامعه جامعه حسینی، فاطمی و متعلق به حضرت علی است و اصلا پذیرفته نیست افرادی در این جامعه هنجار شکنی کنند و به موازات شرعی و مقررات قانونی بی توجه باشند.

  ستایشی بیان کرد: قوه قضاییه سهمی در خصوص مبارزه با مقابله با بی حجابی دارد، بحث عفاف را از بی حجابی جدا می کنیم.

بر اساس ماده 638 برخی از افعالی که افراد مرتکب می شوند که به موجب قانون برای آن مجازات تعیین شده است و مطابق متن قانون 638 است که مشمول مجازات درجه 8 است و مستقیم به دادگاه ارسال می شود و به دادسرا ارسال نمی شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سخنگوی قوه قضاییه: 61 درصد پرونده های کشف حجاب درتهران منجر به محکومیت شدند

سخنگوی قوه قضاییه: 61 درصد پرونده های کشف حجاب درتهران منجر به محکومیت شدند