مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 14 مرداد 1402 ساعت 13:052023-08-05اقتصادي

برداشت هلو در باغات چهارمحال و بختیاری آغاز شد


شهرکرد_مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: برداشت هلو میان رس در 30 درصد سطح باغات استان آغاز شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، ابراهیم شیرانی صبح شنبه در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: سه هزار و 500 هکتار از اراضی استان زیر کشت هلو است که شامل ارقام زودرس، میان رس و دوررس هستند.

وی افزود: عمده ارقام هلو که در چهارمحال و بختیاری کشت می شود، رقم های دور رس است که در عمدتاً برداشت آن در پاییز انجام می شود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: برداشت هلو میان رس در نزدیک به 30 درصد سطح باغات استان آغاز شده است.

شیرانی عنوان کرد: ارقام قالبی که در باغات چهارمحال و بختیاری کشت می شود شامل زعفرانی، کاردی و برخی رقم های خارجی هستند.

وی خاطرنشان کرد: عمده محصول تولیدی در چهارمحال و بختیاری به استان های همجوار مثل اصفهان، استان های جنوبی و تهران صادر می شود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: میزان برداشت محصول هلو که پیش بینی می شود امسال از باغات استان برداشت شود، بیش از 54 هزار تن است که نسبت به سال گذشته رشد 20 درصدی دارد.

شیرانی بیان کرد: رشد تولید هلو در باغات چهارمحال و بختیاری به دلیل کاهش سرمازدگی برای گونه های هسته دار مثل هلو و بارش های منا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برداشت هلو در باغات چهارمحال و بختیاری آغاز شد

برداشت هلو در باغات چهارمحال و بختیاری آغاز شد