مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 مرداد 1402 ساعت 13:552023-07-24فرهنگي

«تپه کوزه چی» رضا آباد زنجان ثبت ملی شد


«تپه کوزه چی» واقع در روستای رضا آباد از توابع بخش زنجان رود، به عنوان یک اثر فرهنگی - تاریخی، پس از طی تشریفات قانونی لازم در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید.

- ایسنا/زنجان فرماندار زنجان گفت: تپه کوزه چی واقع در روستای رضا آباد از توابع بخش زنجان رود، به عنوان یک اثر فرهنگی - تاریخی، پس از طی تشریفات قانونی لازم در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید.

پرویز خالقی ظهر امروز (2 مردادماه) در جمع خبرنگاران، با اشاره به مفاد قانونی ثبت آثار ارزشمند منقول و غیرمنقول فرهنگی - تاریخی کشور در فهرست آثار ملی و فهرست های ذی ربط، اظهار کرد: اثر فرهنگی - تاریخی تپه کوزه چی رضاآباد پس از طی تشریفات قانونی لازم به شماره 33867 مورخ 1401/11/23 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید.

وی با بیان اینکه این اثر فرهنگی - تاریخی در دهستان غنی بیگلو از توابع بخش زنجانرود واقع شده است، تصریح کرد: تپه کوزه چی رضاآباد تحت حفاظت و نظارت متولیان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است و براساس قوانین مربوطه، هرگونه دخل و تصرف یا اقدام و عملیاتی که منجر به تخریب یا تغییر هویت آن اثر شود، جرم محسوب شده و مرتکب، مشمول مجازات های قانونی خواهد شد.

این مسئول اضافه کرد: بازسازی اثر تاریخی - فرهنگی به ثبت رسیده در روستای رضاآباد، صرفاً با تایید و نظارت متولیان حوزه میراث فر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«تپه کوزه چی» رضا آباد زنجان ثبت ملی شد

«تپه کوزه چی» رضا آباد زنجان ثبت ملی شد