مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 مرداد 1402 ساعت 09:352023-08-19اجتماعي

جریمه 300 هزار تومانی در انتظار متخلفین قانون هوای پاک


رییس اداره اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ از جریمه 300 هزارتومانی متخلفین قانون هوای پاک خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، سرهنگ علی اصغر شریفی رییس اداره اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ گفت: هرگونه اقدامی که موجبات آلودگی صوتی را فراهم کند ممنوع است.

وی با اشاره به ماده 6 قانون گفت: مراکز معاینه فنی وسایل نقلیه موتوری ماده 6 قانون موظفند انواع وسایل نقلیه موتوری مورد بازدید را از جهت رعایت حدود مجاز آلودگی صوتی نیز تحت آزمایش و کعینه قرار دهند.

سرهنگ شریفی در ادامه در مورد نمونه های تولید صدای نامتعارف یا ناهنجار گفت: موضوع مهم تولید صدای نامتعارف یا ناهنجار را می توان در استفاده خودروها از بوق های شیپوری، لوله اگزوز، سامانه صوتی و بلندگوها تقسیم بندی کرد.

خودروهایی که با استفاده از این موارد به منظور تولید صدای ناهنجار و نامتعارف می کنند متخلف محسوب می شوند و مطابق قانون با آنها برخورد می شود.

وی در مورد نقص فنی گفت: نقص فنی مؤثر در زمینه قانون هوای پاک به نکته مهم هرنوع نقص یا تغییر در وضعیت خودرو از جمله به لحاظ فنی، ظاهری و استاندارد اشاره دارد.

از میان این نکات، نقص فنی خود به چند بخش از جمله افزایش بیش از حد مجاز گازهای آلاینده، کاهش ضریب ایمنی و آلودگی صوتی تقسیم می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جریمه 300 هزار تومانی در انتظار متخلفین قانون هوای پاک

جریمه 300 هزار تومانی در انتظار متخلفین قانون هوای پاک