مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 مرداد 1402 ساعت 11:212023-08-07اقتصادي

کارآفرینی بانوی دورودی به واسطه یک مهمانی خانوادگی!


خبرگزاری فارس لرستان- نسرین صفربیرانوند؛ فاطمه جوانمرد 40 سال دارد و اهل شهرستان دورود است، قالیبافی را به واسطه یک اتفاق ساده شروع می کند و امروز 22 نفر به طور مستقیم در کارگاه او مشغول فعالیت هستند، حدود 200 نفر هم پس از آموزش رایگان در کارگاه او برای خودشان شغلی دست و پا کرده اند.

سال 90 با دو میلیون تومان کار را شروع می کند و حالا بیش از دو میلیارد تومان مواد اولیه و وسیله دارد، هیچ جایی هم لنگ نمانده هر جا کم آورده خدا کمک کرده است.

  مهمانی که سبب خیر شد قالیبافی من از یک مهمانی ساده شروع شد، یک شب مهمان یکی از اقوام همسرم بودیم که اتفاقی چشمم به دار قالی داخل اتاق افتاد، همان شب آموزش کوتاهی در حد گره، نقشه زنی و پودکشی دیدم، و همین شروع و جرقه ای شد تا من سراغ قالیبافی بروم، مادر خانواده ای که مهمان او بودیم از زنان با تجربه و افرادی بود که فرش بافی را سینه به سینه فراگرفته بود .

داستان فاطمه جوانمرد حکایت زنانی است که ضرب المثل از تو حرکت از خدا برکت را خوب فهمیده اند، به طوری که امروز برکت خدا را نه تنها به سفره خود بلکه وارد سفره دیگران هم کرده است.

جوانمرد که کارهای اولیه و ضروری مانند دوخت و دوز، بافتنی و صنایع دستی را کنار دست مادرش یاد گرفته، پس از آموزش کوتاه، در یک شب مهمانی به فکر می افتد که قالیبافی را حرفه ای دنب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کارآفرینی بانوی دورودی به واسطه یک مهمانی خانوادگی!

کارآفرینی بانوی دورودی به واسطه یک مهمانی خانوادگی!