مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 مرداد 1402 ساعت 12:552023-07-24اجتماعي

حریم گسل های زلزله در گرگان دقیق سازی می شود


مدیرکل راه و شهرسازی گلستان از اجرای طرح تعیین حریم گسل های شهر گرگان با هدف ایجاد سازه های ایمن خبر داد.

- ایسنا/گلستان مدیرکل راه و شهرسازی گلستان از اجرای طرح تعیین حریم گسل های شهر گرگان با هدف ایجاد سازه های ایمن خبر داد.

مهدی ملک ظهر دوشنبه 2 مرداد در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران طرح تعیین طرح دقیق سازی گسل های فعال کشور با اولویت شهرهای کلان کشور از جمله تهران، تبریز، مشهد، کرج، کرمان، شیراز، اهواز، ساری، رشت و ارومیه در حال اجرا است که شهرستان گرگان نیز به این لیست اضافه شد.

وی با بیان اینکه هدف از انجام این طرح، تهیه نقشه حریم گسل شهر گرگان برای مدیریت ساخت و ساز در نقاط حساس و کاهش خطرپذیری در این محدوده ها است، گفت: در این راستا، تیمی متشکل از متخصصین زمین شناسی، ژئوفیزیک، سازه، ژئوتکنیک و مهندسی زلزله به سرپرستی علی بیت الهی، رییس بخش زلزله و خطرپذیری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، در حال اجرای طرح تعیین حریم گسل های شهر گرگان و حاشیه 10 کیلومتری آن هستند.

رییس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان ادامه داد: در طرح رعایت حریم گسل ها امکان ساخت و ساز سازه های مهمتر، نظیر مدارس، ساختمان های بلند مرتبه، بیمارستان و پمپ بنزین ممنوع است و مابقی سازه ها بر اسا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حریم گسل های زلزله در گرگان دقیق سازی می شود

حریم گسل های زلزله در گرگان دقیق سازی می شود