مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 مرداد 1402 ساعت 09:502023-08-08اقتصادي

60 هزار نفر از مجموعه جهانی تخت سلیمان تکاب دیدن کرده اند


مدیر پایگاه جهانی تخت سلیمان تکاب گفت: امسال میزان بازدیدگردشگران داخلی و خارجی از مجموعه جهانی تخت سلیمان تکاب با 46 درصد رشد به نزدیک به 60 هزار نفر رسیده است.

- امیر مطلوبی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه مجموعه میراث جهانی تخت سلیمان در 4 ماه گذشته امسال یکی از پربازدید ترین جاذبه های گردشگری تاریخی کشور بوده است، اظهار کرد: در این مدت نزدیک به 60 هزار گردشگر داخلی وخارجی از این میراث جهانی بازدید کردند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از رشد 46 درصدی برخوردار است.

وی ادامه داد: معرفی مناسب تخت سلیمان در رسانه ملی و فضای مجازی، تکمیل زیر ساخت های گردشگری به خصوص احداث واحدهای اقامتی و بهسازی و تعریض جاده های دسترسی را از مهمترین عوامل افزایش حضور گردشگران عنوان کرد.

مطلوبی با بیان اینکه بسته های ویژه حمایتی و تسهیلات مناسب برای سرمایه گذاران در تخت سلیمان در نظر گرفته شده است خاطرنشان کرد: در زمینه احداث هتل ومراکز خدماتی و رفاهی آماده جذب سرمایه گذاران هستیم.

تخت سلیمان یکی از آثار تاریخی ثبت شده ایران در فهرست آثار تاریخی جهان یونسکو است که در بخش تخت سلیمان شهرستان تکاب در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

60 هزار نفر از مجموعه جهانی تخت سلیمان تکاب دیدن کرده اند

60 هزار نفر از مجموعه جهانی تخت سلیمان تکاب دیدن کرده اند