مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 10 مرداد 1402 ساعت 11:102023-08-01فرهنگي

سرنوشت نخستین مرثیه های غمگین «کرونا» چه شد؟


میانه سال 1400، آن هم وقتی که دو سال از شیوع ویروس کرونا می گذشت و البته شرایط رو به عادی شدن می رفت، اعلام شد که شاهین فرهت (آهنگساز، موسیقی دان و مدرس موسیقی) خلق نخستین سمفونی کلاسیک ایرانی را با موضوع کرونا به دست گرفته است؛ - میانه سال 1400، آن هم وقتی که دو سال از شیوع ویروس کرونا می گذشت و البته شرایط رو به عادی شدن می رفت، اعلام شد که شاهین فرهت (آهنگساز، موسیقی دان و مدرس موسیقی) خلق نخستین سمفونی کلاسیک ایرانی را با موضوع کرونا به دست گرفته است؛ اثری که شاید بتواند روایت گر بخشی از آنچه به بشر گذشت، البته به زبان موسیقی باشد.

شاهین فرهت در همان زمان درباره ساخت این سمفونی به ایسنا گفته بود که سمفونی کرونا ، به صورت نمادین با موضوع پاندمی در ارتباط است و این اثر را در حالی خلق کرده که مقوله بیماری کرونا را در ذهن داشته است.

او درباره فرم ساخت این اثر نیز بیان کرد: در سمفونی کرونا کاملا از فرم سمفونی و سونات استفاده کردم؛ مثلا قسمت اول اثر که بخش اصلی و طولانی ترین قسمت است، کاملا فرم سمفونی و سونات در آن رعایت شده است.

فرهت همچنین درباره چهار موومان سمفونی کرونا گفت: شیوع کرونا در جهان، عاملی برای خیلی از التهاب ها، ناراحتی ها، مرگ ها و .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرنوشت نخستین مرثیه های غمگین «کرونا» چه شد؟

سرنوشت نخستین مرثیه های غمگین «کرونا» چه شد؟