مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 مرداد 1402 ساعت 12:152023-08-20اجتماعي

کشف 17 گور تاریخی در رامسر


باستان شناسان با کاوش در محوطه باستانی «ایزگام دشت» در شهرستان رامسر استان مازندران، 17 گور متعلق به عصر مفرغ میانی و دوره آهن I را کشف کردند.

- باستان شناسان با کاوش در محوطه باستانی ایزگام دشت در شهرستان رامسر استان مازندران، 17 گور متعلق به عصر مفرغ میانی و دوره آهن I را کشف کردند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، محمدرضا خلعتبری ـ سرپرست هیأت باستان شناسی ایزگام دشت ـ در این باره گفت: کاوش این محوطه باستانی بی بدیل در غرب مازندران در سال 1396 آغاز شده بود که کشف آثاری از عصر مفرغ میانی، دوره آهن، دوره تاریخی و اسلامی را به دنبال داشت.

عضو هیأت علمی پژوهشکده باستان شناسی افزود: نتایج فصل نخست کاوش این محوطه باستانی در قالب کتابی با عنوان رامسر در بستر تاریخ منتشر و با اقبال فراوانی از سوی جوامع فرهنگی شهرستان رامسر روبه رو شد.

او ادامه داد: دومین فصل کاوش این محوطه باستانی با توجه به اهمیت موضوع پس از یک وقفه شش ساله به دلایل مختلف، از جمله بروز و رواج ویروس کرونا در سال جاری پی گرفته شد.

خلعتبری گفت: تا کنون هیأت اعزامی توانسته با شناسایی بخش های مختلف این گورستان باستانی از نظر دوره ای، 17 گور از نوع قبور کلان سنگی، چهارچینه سنگی، دلمن و .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشف 17 گور تاریخی در رامسر

کشف 17 گور تاریخی در رامسر