مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 مرداد 1402 ساعت 15:502023-07-26سياسي

ایرانیان هزار سال است بر امام حسین(ع) گریه می کنند


عرفان ثابتی و مهدی خلجی در تلویزیون ایران اینترنشنال منکر مراسم عزاداری محرم در پیش از صفویه شده اند، اما جالب است بدانیم عزاداری محرم پیش از صفویه حتی در میان اهل سنت نیز رایج بوده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری فارس، عرفان ثابتی و مهدی خلجی در تلویزیون ایران اینترنشنال منکر مراسم عزاداری محرم در پیش از صفویه شده اند.

اما جالب است بدانیم عزاداری محرم پیش از صفویه حتی در میان اهل سنت نیز رایج بوده است.

نصیرالدین ابورشید رازی قزوینی در کتاب النقض تألیف سال 569 قمری در مورد عزاداری حنفیان و شافعیان در محرم می گوید: خواجه بومنصور ماشاده به اصفهان که در مذهب سنّت در عهد خود مقتدا بوده است هر سال این روز این تعزیت به آشوب و نوحه و غریو داشته اند و هر که رسیده باشد، دیده و دانسته باشد و انکار نکند و آنگه بغداد که مدینه السلام و مقر دارالخلافه است، خواجه علی غزنوی حنیفی دانند که این تعزیت چگونه داشتی! تا به حدی که به روز عاشورا در لعنت سفیانیان مبالغتی می کرد و تعزیت حسین هر موسم عاشورا به بغداد تازه باشد با نوحه و فریاد.

سابقه عزاداری بر سیدالشهدا(ع) مسأله عزاداری بر مصیبت سیدالشهدا امری پرسابقه و اصیل در بین شیعیان و مسلمانان است که از ابتدای امر شهادت آن حضرت بین مردم مرسوم بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایرانیان هزار سال است بر امام حسین(ع) گریه می کنند

ایرانیان هزار سال است بر امام حسین(ع) گریه می کنند