مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 31 مرداد 1402 ساعت 07:352023-08-22اجتماعي

فاضلاب صنعتی؛ مهمترین تهدید اکوسیستم رودخانه های گیلان


یک صیاد گیلانی با بیان اینکه فاضلاب ها مهمترین تهدید اکوسیستم رودخانه ها و تالاب در این استان هستند، گفت: فقط با ورود فاضلاب های یک شهرک صنعتی که حاوی فلزات سنگین و سایر آلاینده هاست همه ذخایر ماهیان و زیست بوم موجودات رودخانه ها در معرض تهدید قرار گرفته .

- ایسنا/گیلان یک صیاد گیلانی با بیان اینکه فاضلاب ها مهمترین تهدید اکوسیستم رودخانه ها و تالاب در این استان هستند، گفت: فقط با ورود فاضلاب های یک شهرک صنعتی که حاوی فلزات سنگین و سایر آلاینده هاست همه ذخایر ماهیان و زیست بوم موجودات رودخانه ها در معرض تهدید قرار گرفته و در نهایت با ورود بی رویه فاضلاب ها زندگی ماهیان در این چرخه از بین می رود.

حسن نیا در حاشیه کارگاه تدوین برنامه مدیریت جامع زیست بومی تالاب بین المللی بوجاق که در کیاشهر برگزار شد در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: آنچه ذخایر ماهیان را تهدید می کند فاضلاب ها به ویژه فاضلابهای صنعتی همچنین تعداد زیاد پره های صیادی است.

وی افزود: تعداد ماهیانی که یک ماهیگیر در هر روز می تواند صید کند بسیار محدود است ضمن اینکه جوامع محلی آموخته اند در فصل تخم ریزی، ماهیان ماده را صید نکنند و چنانچه این ماهیان به دام افتادند رهاسازی شده و به چرخه طبیعت بازگردانده می شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فاضلاب صنعتی؛ مهمترین تهدید اکوسیستم رودخانه های گیلان

فاضلاب صنعتی؛ مهمترین تهدید اکوسیستم رودخانه های گیلان