مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 10 مرداد 1402 ساعت 09:452023-08-01حوادث

رودخانه تنها راه نجات یزد از خسارت بارندگی ها


بارش بی سابقه مرداد پارسال که به سیلابی عظیم در یزد منجر شد، خسارت زیادی به منازل مسکونی و معابر شهری وارد کرد که حجم زیاد این خسارات نشان از تاب آوری پایین شهر در برابر بارش ها دارد.

- خبرگزاری مهر - گروه استان ها - سمیه گلابگیریان: پس از بارش های سیل آسای مرداد سال گذشته، خانه ها با بالازدگی شبکه فاضلاب روبه رو شدند، چاه های جذبی به ویژه در تقاطع های غیرهمسطح، قدرت دفع نداشتند و زیرگذرها به دریاچه ای عمیق تبدیل شدند که جمع آوری آنها به سختی انجام شد.

این امر نشان داد که سیستم دفع آب های سطحی در استان یزد درست عمل نمی کند، چاه ها جوابگوی حوادث مشابه نیستند هر چند که به گفته بسیاری، این بارش در این مدت زمان کوتاه در بازه زمانی نزدیک به 100 سال گذشته سابقه نداشته است.

شهر یزد در سیلاب مرداد سال گذشته، بیشترین خسارت را دید هر چند شهرستان های دیگر هم از این خسارت دور نبودند اما بیشترین چالش متوجه مدیریت شهری یزد بود.

وزیر کشور به یزد سفر کرد و مدیریت دفع آب های سطحی استان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و قرار شد در این زمینه طرحی تهیه شود تا تاب آوری شهر یزد در این حوادث افزایش یابد.

گلایه از آب گرفتگی معابر در زمان بارندگی یکی از شهروندان یزدی با گلایه از آب گرفتگی معابر یزد به ویژه پل های زیرگذر در هر بارندگی بر ضرورت مدیریت این معضل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رودخانه تنها راه نجات یزد از خسارت بارندگی ها

رودخانه تنها راه نجات یزد از خسارت بارندگی ها