مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 6 مرداد 1402 ساعت 18:502023-07-28بين الملل

ژنرال «عبدالرحمن تیچیانی» خود را به عنوان رهبر جدید نیجر معرفی کرد


پس از کودتای نیروهای گارد ریاست جمهوری نیجر علیه رییس جمهور این کشور و حمایت ارتش از این اقدام، ژنرال «عبدالرحمن تیچیانی» خود را به عنوان رییس شورای انتقالی نیجر معرفی کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، تلویزیون رسمی نیجر، امروز (جمعه)، اعلام کرد که ژنرال عبدالرحمن تیچیانی فرمانده گارد ریاست جمهوری این کشور به عنوان رهبر جدید نیجر و رییس شورای انتقالی این کشور تعیین شده است.

منابع امنیتی نیجری، بعدازظهر روز چهارشنبه هفته جاری، خبر داده بودند نیروهای گارد ریاست جمهوری، محمد بازوم رییس جمهور این کشور را در کاخ ریاست جمهوری در نیامی -پایتخت نیجر- تحت محاصره درآورده اند.

گارد ریاست جمهوری نیجر، دیروز (پنجشنبه) در پخش زنده شبکه تلویزیون ملی این کشور (ORTN) رسما تایید کرد که با کودتا قدرت را در دست گرفته است.

به دنبال این اعلام، ارتش نیجر نیز حمایت خود را از پایان دوره حکومت محمد بازوم اعلام کرد.

ژنرال عبدالرحمن تیچیانی، امروز، در نطقی که از تلویزیون ملی این کشور پخش شد، اعلام کرد که سربازانش به علت نابسمانی اوضاع امنیتی قدرت را به دست گرفته اند.

رییس شورای انتقالی نیجر در ادامه اضافه کرد که در دوران محمد بازوم، گفتمانی سیاسی با این هدف شکل گرفته بود تا مردم را مجاب کند همه چیز در این کشور بر وفق مراد است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ژنرال «عبدالرحمن تیچیانی» خود را به عنوان رهبر جدید نیجر معرفی کرد

ژنرال «عبدالرحمن تیچیانی» خود را به عنوان رهبر جدید نیجر معرفی کرد