مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 مرداد 1402 ساعت 10:422023-08-12فرهنگي

برترین های سوگواره تعزیه طاقانک معرفی شدند


شهرکرد_معاون هنری و سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: چهار گروه برتر دومین سوگواره تعزیه شهر طاقانک پس از 10 شب اجرای مجالس مختلف تعزیه خوانی معرفی و تجلیل شدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، شهرام فرجی صبح شنبه در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: بر اساس رأی هیأت داوران دومین سوگواره تعزیه شهر طاقانک، چهار گروه از میان 10 گروه شرکت کننده در این سوگواره توانستند عناوین برتر را به دست آورند.

وی افزود: گروه های تعزیه خوانی حضرت قمر بنی هاشم (ع) طاقانک، حضرت رقیه (س) بن، حضرت ابوالفضل (ع) چلیچه و حضرت قمر بنی هاشم (ع) هرچگان به ترتیب به عنوان برترین گروه های این سوگواره انتخاب شدند.

معاون هنری و سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه در این سوگواره در پنج بخش طفل خوان، موافق خوان، مخالف خوان، نقاب خوان و امام خوان نیز افراد برتر گروه های تعزیه خوان معرفی شدند، ادامه داد: تعزیه طاقانک مقدمه ای بر آماده سازی گروه های تعزیه برای شرکت در سوگواره استانی در پایان ماه صفر است.

فرجی تصریح کرد: توجه به هنر تعزیه به عنوان یکی از عوامل اثرگذار در استمرار باورهای آیینی و آداب مذهبی و ارتقای این هنر معنوی همواره مدنظر مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی است و تلاش می شود در این مسیر از همراهی دیگ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برترین های سوگواره تعزیه طاقانک معرفی شدند

برترین های سوگواره تعزیه طاقانک معرفی شدند