مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 19 مرداد 1402 ساعت 08:502023-08-10سياسي

تهدید خشکسالی برای ساکنان نیمه جنوبی کشور


عضو هیئت علمی دانشگاه شهید باهنر کرمان گفت: طبق تحقیقات آینده پژوهی که در زمینه خشکسالی انجام شده در 25 سال آینده، نیمه جنوبی کشور ایران خالی از سکنه خواهد بود و اگر با همین روند پیش برویم 25 سال دیگر کرمان خالی از سکنه می شود.

- عضو هیئت علمی دانشگاه شهید باهنر کرمان در گفت وگو با خبرنگار فارس در خصوص بحران خشکسالی عنوان کرد: در حالی که منابع آب شیرین ما بسیار کاهش یافته اند، این مسئله آینده شهرهای ایران مرکزی خصوصاً کرمان را تهدید می کند.

وی ادامه داد: طبق تحقیقات آینده پژوهی که در این زمینه انجام شده در 25 سال آینده، نیمه جنوبی کشور ایران خالی از سکنه خواهد بود و اگر با همین روند پیش برویم 25 سال دیگر کرمان خالی از سکنه می شود.

 مصطفی خبازی گفت: از پیامدهای خشکسالی، پایین آمدن سطح آب روستاها بوده و رودخانه ها خشک و کم آب می شوند و در نتیجه کشاورزی منطقه را تحت الشعاع قرار می دهد.

 وی با تشریح جریان مهاجرت روستا به شهر ادامه داد: زمانی که آب در منطقه کمیاب شود، کشاورزی نیز به تبع آن از رونق می افتد و کشاورز زحمتکش بیکار شده و این خشکسالی سبب مهاجرت گسترده روستاییان به شهرهای بزرگ و کوچک اطراف محل زندگی خود می شود که در نتیجه این خشکسالی موجب حاشیه نشینی مردم روستایی در اطراف شهرها می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تهدید خشکسالی برای ساکنان نیمه جنوبی کشور

تهدید خشکسالی برای ساکنان نیمه جنوبی کشور