مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 مرداد 1402 ساعت 21:152023-08-09سياسي

حرم مطهر علی بن حمزه(ع) نگینی در دل حرم سوم اهل بیت(ع)


همزمان با فرا رسیدن سالروز شهادت حضرت علی بن حمزه(ع) برنامه های گرامیداشت این حضرت فردا و پس فردا در حرم مطهر برگزار می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، به مناسبت فرا رسیدن سالروز شهادت حضرت علی بن حمزه علیهم السلام مراسمی با حضور آیت الله دژکام، حجت الاسلام والمسلمین عادل از تهران وحجت الاسلام والمسلمین محمودی با مداحی حاج کاظم محمدی،حاج اکبر افخمی، حاج حسن جوکار، کربلایی میثم مفتاحی، کربلایی حسن دهقان و کربلایی محمد جواد توحیدی ️از امشب چهارشنبه 18 مردادماه لغایت جمعه 20 مردادماه همزمان با نماز مغرب و عشاء در حرم مطهر برگزار می شود.

حضرت علی بن حمزه در اثر فشار خلفای عباسی در 220 هجری به حال فرار به شیراز آمد و در غاری که بعداً باباکوهی برای اعتکاف خود برگزید پنهان شد.

  روزها هیزم فراهم می کرد و گاهی به دروازه استخر می آورد و از فروش آن آذوقه خریده برای خانواده به غار می برد.

  روزی مأمورین خلیفه او را از خالی که بر صورت داشت شناختند و گردنش را زدند و آن سر را به بغداد فرستادند و جسد را در محل فعلی (بالای پل دروازه اصفهان) دفن کردند.

   عضدالدوله دیلمی بر آن قبر بقعه ای ساخت و دختر سید شریف زید بن اسود را نیز به زنی گرفت و چون زید درگذشت، او را در نزدیکی علی بن حمزه دفن کردند که اکنون این مقبره در شیب جنوبی پل دروا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حرم مطهر علی بن حمزه(ع) نگینی در دل حرم سوم اهل بیت(ع)

حرم مطهر علی بن حمزه(ع) نگینی در دل حرم سوم اهل بیت(ع)